søndag 18. april 2010

Ny tur til Bordesholm

Nå har jeg hatt mange forskjellige reisefølger til Kiel og Bordesholm, og de gjør alle reisene svært forskjellige. Været og årstidene hjelper selvsagt også til. Denne gangen var det strålende vårsol ut Oslofjorden, så vi satt på dekk en stund før vinden blåste oss innendørs. Det fine vårvåret var ikke fullt så fint i Kiel, men det var deilig vårstemning ved innsjøen som ligger rett ved legekontoret i Bordesholm. Jeg fikk hyperthermi, varmebehandling, for hele kroppen den første dagen. Det likte jeg ikke noe særlig. Mine anlegg for klaustrofobi fikk litt for fritt spillerom etter en stund i en seng med vegger og tak. Varmen var så sterk at svetten bare rant, men det var ikke så ille som følelsen av å være innesperret. Heldigvis slapp jeg ut og ikke hadde jeg noen ettervirkninger. Tvertimot, reisefølget og jeg spiste sen middag på Carstens hotel og det var riktig hyggelig. Neste dag fikk jeg vaksinen, så tog vi toget til Kiel og satt i solen over en kaffe før vi gikk på fergen igjen. 

Nydelig reisevær denne veien, også. Her er solnedgangen fra kahytten.

Denne gangen fikk jeg ikke feber samme kveld, altså onsdag, slik jeg pleier, men jeg føler meg fortsatt litt matt (i dag er det søndag). Det er akkurat som mattheten ikke vil gå bort. Det sitter også "noe" og knurrer litt i brystkassen, så kanskje jeg har fått en slags forkjølelsesreaksjon. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar