fredag 30. april 2010

Våren


Slik blomstret det på den franske rivieraen og snart kommer det hit. Herlig! Vi hadde sommertemperatur de siste dagene av uka i Nice. Det gjorde ingen ting. Middelhavet lå lyseblått og stille mens I og jeg spiste lunsj på strandrestaurant den siste dagen. Badegjestene solte seg i store mengder. Folk i alle aldre fløy nedover Promenade des Anglais på rulleskøyter. Selv kom jeg i gang med jogging, men det var langsomt, langsomt. Heldigvis var det gamle menn som jogget, også, så jeg fikk gleden av å løpe forbi noen, likevel. Det er ikke verst å tøye ut med utsyn over Middelhavet og Jaga Jazzist på øret. Ipoden var fin å ha. Jeg kjenner meg fortsatt i en opplæringssituasjon med den. Jeg må huske å ta den med. Det er ikke noe som kommer helt av seg selv.

Vi bodde i Gamlebyen med utsyn over Place Rosetti og over disse smågatene:
Bildet er tatt et sjeldent stille øyeblikk. Stort sett var det mange mennesker i gatene. En flott lyd, et sus av mennesker i byen, åpnet seg når vi slo opp dørene til balkongen. Ellers er vel god mat, godt selskap og litt god vin også bra for helsa?

Da jeg kom hjem, bar det rett til hørselstest og jomen hadde ikke minstebarnet rett som har ertet meg med at jeg hører dårlig! Redusert hørsel, spesielt på venstre side, og stort sett de høye tonene. Legen mente det kunne skyldes cellegiften siden jeg ikke har noen spesiell arvelig komponent. Jeg ble tilbudt "hørselshjelp" som høreapparat åpenbart er omdømt til, men hadde behov for litt tid å tenke over denne nye situasjonen før jeg tok noen beslutninger. Så nå går jeg her og prøver å legge merke til at jeg ikke hører.

Prøveresultatene fra 19. april viste CA 125 på 18 og CRP under 0. Det siste er nok bra, men det første er ikke helt beroligende. Tallene etter operasjonen har gått fra 11 til 14 til 18. Neste CT skal være i juni, så jeg får ha is i magan til da. Tenker mye på det jeg har lest om 4 x 4 intervalltrening for å få bedret oksygenopptak, men vi får se om det blir mer enn tanker. Jeg er ikke så god på det som jeg synes er ubehagelig.

1 kommentar:

  1. i dont look very cool when i have my hearingaid in, but i love the way i can hear so much when it's there. i also have loss of higher pitch so that you may have noticed that i cant follow what people are saying. if you could hear those birds its not too bad. the aids ake a few weeks of adjustment but bring so much more pleasure.....you could give it a try (well, mine is free, would yours be?)of course, there are ones that cost thousands that go right inside the ear.....
    jan x

    SvarSlett