tirsdag 24. november 2009

I sola hjemme

Sjelden har jeg sittet så mye i kahytten på Kiel-fergen. Et par ganger snek jeg meg ut og vandret litt, men ellers satt/lå jeg i senga og så ut av vinduet (så lenge det var lyst) eller skravlet med Ane, eller så på TV. Ane hentet mat til oss fra Tapasbaren og jeg kjøpte vann i butikken. Vi bidrog ikke mye til julehandelen på Color line, men det var det andre som gjorde, det var ikke til å unngå å legge merke til.

Sverre hentet oss på Hjortneskaia og der dukket sannelig Ellen Emmerentze opp, også, så jeg kom hjem med mange hjelpende hender. Først en kopp te på kjøkkenet med moren min og den minste lille pusen, som ikke er så helt liten lenger. Etterpå gikk jeg faktisk en tur i sola. Langsomt, det skal sies, men det var en helt ordentlig tur, opp Plommedalsveien og ned Strandengveien. Det var deilig, det. Enda bedre blir det når jeg kan ta i noe mer og svette litt. Det gleder jeg meg til.

Skjønt ellers å pusle litt rundt hjemme. Jeg gleder meg også til besøk av noen av de gode menneskene som har sendt hilsener til meg mens jeg har vært i Kiel. Det er bare å melde seg!

3 kommentarer:

  1. Great to hear you are back home again!
    Like Cath the Geographer I too discovered the other blog. Found out I hadnt read any the same (except learned lots from Persepolis), but I have recently started reading whole books again after many years of just "articles", and at present am enjoying a biog "Gertrude and Alice".
    Happy reading!
    x jan

    SvarSlett
  2. Godt å lese at alt ser ut til å ha gått bra og du kunne reise hjem så fort! - Synes egentlig ikke det høres så greit ut å reise med båt så nyoperert.- Håper du får litt sol på dine stadig lengere lufteturer slik at du føler kreftene komme tilbake. Så får jeg heller håpe at det klaffer å hilse på deg neste gang jeg er i Oslo (men vet ikke ennå når det blir). Klem, Cath

    SvarSlett
  3. Hej Trine, så gott att höra att operationen gått bra och att du redan är hemma. Skickar finsk "sisu" till dig genom cyberspace, det kanske du har nytta av på nästa promenad. Hoppas solen stannar några dagar:) Kram från Inger

    SvarSlett