tirsdag 2. februar 2010

Helsereise?

Nå er jeg i Berlin hvor jeg sitter i hvitt vinterlys i den rosa stuen. Her er glatt og kaldt, men slett ikke så kaldt som hjemme. Etter en langsom reise med Kiel-fergen leverte jeg kopier av MRT og CT hos professoren i Kiel, men skal først ha vaksine og hyperthermi-behandling når jeg kommer tilbake i neste uke. Bilen har vært med meg på tur denne gangen. Den står nå på verksted i Kiel. Forhåpentligvis blir det billigere enn å ha den verksted hjemme.

Det er vanskelig å ha treningsdisplin på reise, synes jeg. I dag skal jeg heldigvis svømme sammen med min tyske venninne Eva. Hun burde ihvertfall trene, ettersom hun hadde et hjerneslag i høst, men hun har nok enda større problemer enn jeg har mht til å komme i gang. Jeg har i det minste skjønt at jeg ikke kan stole på selvdispilinen og går på dameparti hos fysioterapeut og på dansedameparti hos Tiril i Vollen. Det siste er helt klart det morsomste. Men det hjelper altså ikke stort på evnen og viljen til å trene på egen hånd. Men i dag skal det svømmes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar