torsdag 19. august 2010

Rapport fra en regnværsdag

60-årsfeiringen var veldig vellykket. Strålende solskinn og faktisk veldig varmt for alle som satt i solen og hørte på musikk og taler. Heldigvis var det mange som benyttet anledningen til å ta seg et bad etterhvert.

Etterpå har regnet overtatt, mer bokstavelig enn metaforisk. Mandag var jeg på Sykehuset Asker og Bærum og tok blodprøver. De hvite blodlegemene er fortsatt ikke høye nok, de neutrofile var 1,4 og burde vært høyere, så etter cellegift tirsdag var jeg i går, onsdag, på sykehuset igjen og fikk en sprøyte Neulasta, som skal booste de hvite blodcellene, om jeg har forstått det riktig.

Den utmerkede kreftsykepleieren Heidi foreslo et at jeg skulle ta Emend i stedet for Ondansetron, da hun hørte hvordan jeg hadde reagert på siste cellegiftkur. Om det er Emend eller akupunktur eller begge deler,; jeg har det bedre i dag enn jeg hadde på samme tidspunkt i forrige runde (om hukommelsen står meg bi og det gjør den jo ikke alltid). Her krysses fingre og tær for at det skal holde. For sikkerhets skyld har jeg bestilt akupunktur til i morgen, også.

Jeg stirrer ut i regnværet i håp om en pause så jeg kan komme ut og gå en tur. Festarrangement og opprydding til nye leieboere har tatt all tiden som har vært til overs de siste dagene, så det har blitt dårlig med turgåing og nå vil kroppen min gjerne luftes.

1 kommentar:

  1. Hei vennen.
    Godt å høre at du er litt bedre etter kuren, enn sist, Håper at akupunkturen idag tar vekk de verste bivirkningene, og at du får tilbake energien fortere.
    Tillykke idag med nye leieboere, huset så så fint ut, der får de de bra!! Går du tur, så kom innnom i lia!! Er tilbake her kl. 15.00. Klem Lise.

    SvarSlett