onsdag 8. desember 2010

Hjemme igjen og andpusten

Det var ikke så ille at det var kaldt og snø, faktisk var det deilig å kjenne snølufta og se det snødekte landskapet. Det var ikke ille i det hele tatt å komme hjem til alle jeg er glad i. Men det er litt av hvert å ta tak i nå som det snart er jul i tillegg til at post fra to uker skal ryddes i, dvs. regningene skal betales osv. Så jeg sitter litt andpusten her foran imacen.

Evalueringen på Radiumhospitalet ble avlyst fordi legene var syke. Jeg skal få ny innkalling i posten. Javel. I går fikk jeg tak i stipendiaten som styrer vaksineringen. Blodprøvene var brukbare, men det er kø for leukaferese, dvs. den prosessen der blodceller som skal brukes til vaksinen, hentes ut av blodet mitt, så jeg får ikke gjort det før etter jul. Forsinkelsen skyldes at det er mange studier på gang og det er jo egentlig gode nyheter for kreftpasienter som sådan. Jeg skal melde meg for å ta andre blodprøver (hiv, hepatitt mm) når jeg får innkallingen til evalueringsmøtet. Det er likevel ikke bra for meg at det drar ut, for kreftcellene kan komme til å trå i aktivitet nå. Poenget med vaksinen er jo å stoppe ytterligere vekst og holde situasjonen så stabil som mulig. Vi får håpe cellegift og vaksinen fra november kan virke en stund til.

CA 125 har de siste gangene ligger ganske stabilt, fra 15 i september til 12 i oktober og 14 i november. CA 125 er en markør for evt. kreftaktivitet, men kan også øke for betennelser mv, så den er ikke en 100 % sikker markør. Men at den er stabil, høres greit ut. Hva jeg ønsker meg til jul? Stabilitet, stabilitet, stabilitet.

1 kommentar:

  1. Hei igjen, du reisende venninne.
    Er du vel hjemme igjen? Skulle ikke du komme i natt?
    Kan du ta en tur til prof. F. folk for en førjulsvaksine?? Liker ikke at de somler på RH, samme hva grunnen er. Kan du dra rett dit og sette deg på gangen? Jeg blir gjerne med deg?
    Klem og velkommen hjem Lise i Lia.

    SvarSlett