mandag 15. mars 2010

Så ringte legen

Litt berg- og dalbane i dag. Jeg oppdaget at legen på Sykehuset Asker og Bærum hadde lagt igjen beskjed på svareren min mens jeg var i matbutikken. Beskjeden var litt kryptisk og jeg tenkte at nå har han dårlige nyheter. Heldigvis ringte han like etter og hadde gode nyheter: CT viser ingenting annet enn operasjonssår, ikke så mye som en kreftcelle er synlig (så er den da også for liten til å synes, om den er alene, men det er en annen historie). Alt er mao bra. Stigningen fra 11 til 14 for CA 125 var ikke i seg selv noe dårlig tegn, men vi kan følge litt med, som han sa. Ellers ble vi enige om at jeg skal høre med prof. Fändrich om tidspunktet for neste CT. Bra. Det gode livet fortsetter.

4 kommentarer:

  1. Jeg har fulgt bloggen din en stund,-du beskriver sykdommen på en beundringsverdig måte!Du har et pågangsmot og en livsgnist man skal lete lenge etter!Jeg har nylig blitt operert for eggstokkreft,og venter på svar om det er spredning eller ikke....livet har tatt en annen vending,kan man trygt si!Jeg er vel fremdeles i sjokkfasen,følelsene løper løpsk,og jeg vet ikke hva....godt å høre at du har fått gode nyheter,-håper inderlig det vil vedvare!

    Tove

    SvarSlett
  2. Tusen takk for hyggelige ord. Jeg er langtfra noe supermenneske, det kan du være helt sikker på. Si fra om du trenger noen å snakke med, så kan vi ringes. Apropos sjokkfase, en av døtrene sa en dag - etter at vi begynte å venne oss til situasjonen: Nå er vel unntakstilstanden over? Jeg synes både sjokkfase og unntakstilstand beskriver situasjonen godt. Jeg krysser fingrene for deg!

    SvarSlett
  3. Tusen takk for kjapp tilbakemelding!Det varmer!
    Jeg er 47år,tobarnsmor....det kan nok hende jeg gir lyd fra meg etter hvert....ting må nok få synke inn først....Ha en fin uke!

    SvarSlett
  4. Jeg skal sende deg varme tanker så lenge. Men husk at du gjerne må ringe meg når spm helst du har behov for noen å snakke med.

    SvarSlett