søndag 7. mars 2010

Interne kriger

Jeg har vært på Golsfjellet noen dager med engelske venner som skulle prøve seg på ski. Sol og fint føre, ganske kaldt, men strålende vakkert. En opplevelse av å være utenfor hverdagen.

Litt merkelig da å få en telefon fra professor Fändrich, som fortalte at jeg må få mine neste vaksiner hos en annen lege, fordi en av hans kolleger, en onkolog, mente han hadde for mange pasienter og hadde klaget ham inn for sykehusets ledelse. Kollegaen mente at han ikke burde få lov til å behandle så mange pasienter uten forutgående studier om behandlingsformen. Saken er nå til utredning og i verste fall blir den ikke avklart før om en tre måneders tid. Resultatet av denne interne konflikten er ikke dramatisk for meg, men det kjentes litt dramatisk ut før jeg skjønte hva som var konsekvensene. Synd for professoren som jeg har stor respekt for, men altså ikke så alvorlig for meg. Det blir bare en kort togtur ut av Kiel og noen nye bekjentskaper. Den nye doktoren driver også med hyperterapi, så det kan jeg også få der. Tirsdag reiser min gode venninne Anne-Tove, som i sin tid studerte kunst i Kiel, på tur for å se hvordan byen har forandret seg siden sist hun var der og for at jeg skal få vaksinen min.

I morgen er det blodprøve og CT på Bærum. Det betyr evaluering. Jeg føler meg sterk og pigg, men vet jo av erfaring at det ikke behøver å bety så mye. Men det er lov å håpe på gode resultater.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar