lørdag 11. september 2010

Langsomme dager går også fort

Nå er jeg hjemme igjen og på mandag begynner leger og cellegift og hele sullamitten igjen. Men langsomme dager i Berlin med helt begrensede oppgaver har gjort godt. Det er fint å slippe unna hverdagen en stund. Deilig å vandre rundt i  byen og glede seg over gjensynet med bygninger, stemninger, mennesker, men også å putte inn noen nye opplevelser. Som "turleder" er det jo mitt privilegium å legge programmet og finne på ting å gjøre som også gleder meg selv og ikke bare gjestene. Dette bildet ble tatt på Gendarmenmarkt i går.

Oppholdet i Berlin ble kanskje ikke så sunt som livet her hjemme. Desidert litt mere rødvin (men her må den oppmerksomme leser huske at vi snakker om null rødvin som normaltilstand!) og litt færre grønnsaker enn hjemme. Men det gjorde godt. Dessverre klarte jeg ikke å disiplinere meg til å oppdatere meg på sykdommen mht kosttilskudd etc, som egentlig var en målsetting for oppholdet. Jeg har unektelig en viss motstand mot å bli "kreftspesialist". Det er godt at jeg fortsatt har en framtid med forbedringsmuligheter. Hehe.

3 kommentarer:

  1. Hei vennen.
    Velkommen hjem igjen, jeg er sikker på at litt rødvin ikke kan skade deg!!!
    Litt hvile og litt avveksling er alltid godt,
    og det er fint å møte neste uke med. Du har vel funnet en mix nå som ike gjør deg dullt så elendig.
    Tenker på aku også, og det nye kvalme-midlet, som nok er riktigere for deg. Kanskje vi ses på tur imorgen?? Uansett, vi gleder oss til middagen og gjensynet med dere. Klem Lise i Lia.

    SvarSlett
  2. Håper du hadde en flot tur til Berlin..Mat er kanskje så som så med på sånne turer..Livet har sine oppturer og nedturer,men NYT LIVET mens du kan inntil noe annet er bevist..Stå på.

    Du er tøff og tapper..selvom jeg ikke kjenner deg så kan jeg sette meg litt inn i hva du strever med..

    Kos og klem fra NordNorge :o)

    SvarSlett
  3. Så ønsker jeg lykke til med behandlingen idag, og sist søndag gikk du jo hele kulturminne-turen i en fart som du vanligvis ikke bruker, du strener jo på tur, og vi brukte 3 timer!!!
    Så holdt du stor middag om kvleden, nydelig fårikål!!!! Jo, du holder koken.
    Håper at du får booster på de hvite imorgen. Det virket bra for deg sist. Lise i Lia.

    SvarSlett