tirsdag 21. september 2010

På´n igjen

Det blir jo repetisjonsøvelser: Mandag med blodprøve og legetime, tirsdag med cellegift og hyggelig prat med kreftsykepleierne, onsdag og noen dager framover medisinering, fredag besøk hos akupunktøren. Hun sa at jeg ville miste energi, men få den igjen. Fra og med i dag tror jeg den er kommet, men helgen var litt slapp. Mitt eneste bidrag til fellesskapet bestod i å legge 10 cm kompost i et kompostspann. Enda godt at sola skinte, så det gikk an å late seg med anstand. Noen turer på beina, men jeg er kortpustet og tørr i munnen. Nå lurer jeg på om jeg skal øke dosen av det mystiske pulveret Montilo som sørger for at jeg ikke tørrhoster absolutt hele tiden. Mens jeg er "i cellegift" blir munnhulen veldig tørr og jeg kunne drikke uendelige mengder fruktjuice, jeg som ellers klarer meg med grønn te og vann.

Ellers har jeg vært hos fastlegen og tatt nye blodprøver til den amerikanske ernæringseksperten og jeg har kommet et skritt lenger med å kartlegge hva jeg skal spise av mat og kosttilskudd. Derfra fikk jeg en god oppskrift på chai, som inneholder mengder av alle disse krydderne som skal gjøre godt, slike som kardemomme, nellik og ingefær.

Ute har veien og hagen vært gravd opp, fordi vi skal kobles til offentlig kloakk. Det innebærer en egen pumpestasjon. Det har vært om å gjøre å unngå å falle i grøfta i mørket, ikke minst har den farbare stien vært en utfordring for min mor på 91 med stokk. Snille naboer har latt oss parkere hos seg, så alt ordner seg. Det har bare vært litt mer tungvint.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar