mandag 4. januar 2010

Godt nytt år!

Nå har bloggen hatt juleferie og det har gjort bloggskribenten godt. Det har vært rolige dager, først med barna rundt jul og deretter nyttårsfeiring på vakre Bubakken i Hemsedal hos gode venner. Hjemme har jeg stort sett gått min daglige tur og på fjellet gikk jeg tre korte skiturer, men formen er virkelig dårlig. Mitt tempo på ski er, også på mine beste dager, ganske langsomt, men nå beveget jeg meg helt uten spenst og med tunga ut av halsen. Ikke annet å vente, sikkert. Heldigvis var det vanvittig vakkert i kulda, med masse snø. Skiløping gjør uansett godt for hele mennesket, det er noe med kombinasjonen av å bevege seg, vakkert landskap og luft som river, som er uovertruffen. Det var mellom minus 15 og minus 22 grader, så det var mange ullbukser og skjerf over nese og munn.

I romjula var det ikke mulig å finne en øyelege som hadde åpent, så jeg var hos optikeren for å se hva han kunne gjøre. Han beskriver skjelingen slik: Høyre øye ser 12 prismer høyere enn venster. I tillegg har synet på høyre øye endret seg. Skjelingen kan bare utbedres via briller, men hanbestilte nye kontaktlinser til meg, så jeg i det minste skal kunne se det som er mulig å se. I dag reiser Ellen Emmerentze og jeg på Finnskogtoppen Helsesenter en ukes tid og jeg håper jeg kan få time hos øyelege når jeg er tilbake igjen. Datteren og jeg skal spise sunt og trene oss opp. Jeg er spent på hva man kan få til på en uke. Etter at uka er over, håper jeg å komme i gang med opptrening "på ordentlig".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar