torsdag 6. juli 2006

Rusa på antihistamin

Lettere svimeslått etter tolv timer på Radiumhospitalet har jeg kastet meg i Oslofjorden og framstår nå som litt mindre svimete enn før jeg badet. Jeg fikk en allergisk reaksjon på Paclitaxel (den ene cellegiften) og fikk økte doser antihistamin i tillegg til en Vival. Heldigvis var den allergiske reaksjonen så kort (fordi de proffe pleierne ordnet opp) at jeg nesten har glemt hvor ubehagelig det var. Og jer har ikke tenkt å bruke noe hjernekapasitet på å huske det, heller. Overstått er overstått. Men reaksjonen medførte at de måtte gi meg mindre doser og at det derfor tok lengre tid. Etter en overvåkningsperiode med en hyggelig prat med sykepleierne, har jeg stort sett døset, hørt på radio og etterhvert lest litt i min medbrakte bok. Det andre medikamentet heter Karboplatin, for de som måtte være interessert i det.

De neste behandlingene blir på Bærum Sykehus. Det var utrolig flott å komme hjem fra Radiumhospitalet og finne at dagens post bringer et brev fra Bærum Sykehus med informasjon om når jeg skal kommedit til neste behandling, om økt infeksjonsfare og om at jeg kan ringe dem døgnet rundt i tilfelle feber og evt. andre tegn på infeksjonsfare. Slik skal det være!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar