torsdag 7. februar 2008

Radiumhospitalet igjen

I dag har jeg snakket med en lege (ung, kvinne, la ikke merke til navn) og to sykepleiere (den ene under utdanning til kreftsykepleier) som sørget for at jeg tok blodprøve, EKG og røntgen av lungene i påvente av narkoseundersøkelse i morgen. Hvis de får tak i celleprøve i morgen, sendes den til analyse og det vil ta ca to uker. Vi satte av mandag 25. februar til 1. cellegiftbehandling, i tilfelle det blir nødvendig. Da blir det nok samme cellegift som sist, sa legen, siden jeg hadde respondert så godt på den. Det vil bli tre cellegiftbehandlinger med tre uker mellom hver, dvs som sist, dersom samme cellegift blir brukt.

Jeg gikk i bokhandelen og kjøpte noe å lese på til "etternarkosen" i morgen og husket å be om å få drosjerekvisisjon til hjemreisen. Å kjøre bil etter narkose kom ikke på tale. Dessuten snakket vi om min forestående reise til Bangladesh. Den er nå avlyst. Jeg velger å holde meg rundt husene og nær de som er glad i meg. Etter sykehuset og bokhandelen gikk jeg og svømte 1000 m. Om ikke Grete Waitz (som står opp kl 5 og trener 1 t 15 min - ugh), så i alle fall Trine Thommessen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar