mandag 17. mars 2008

Cellegift nr 2 vel overstått

Heldag på Radiumhospitalet i dag igjen. Det beste ved dagen var at den gikk over. Ikke at det var noe fælt å være der, men det var så uendelig mye hyggeligere å komme hjem og spise deilig middag med Ane og Ellen Emmerentze. Litt energi til et par timers kveldsjobbing var det jomenmeg også. Nå sitter jeg og ser på damepanelet på FEM som faktisk diskuterer helsevesenet, så da skjønte jeg at jeg måtte til bloggs. Og kjenner at jeg ikke helt gidder å tenke på helsevesenet i dag. Det er nok å være pasient og komme seg gjennom dagen. Men da jeg leste i Dagbladet at de fleste som bor i region Helse Sør-Øst ikke hadde tillit til at Helse Sør-Øst blir godt drevet, ble jeg ikke akkurat overrasket. Selv har jeg tillit til mine behandlere, men mener at jeg på mitt pasientnivå ser svakheter som er av systemisk karakter. Men ikke spør meg hvordan det, altså systemet, skal forbedres konkret. Og det er ikke bare fordi jeg ikke gidder tenke på det, det er fordi det faktisk er vanskelig å finne løsninger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar