lørdag 19. desember 2009

Frikjent

Nå er jeg frikjent fra mistanke om å være bærer av MRSA-bakterien (som det altså heter), som for øvrig skal være gule stafylokokker og absolutt noe å passe seg for. Siden jeg skrev sist, har professoren i Kiel bedt meg om å passe på at sykehuset sjekker om det er en ny runde med overproduksjon av thyroxin som forårsaker misæren. Det har jeg gjort, men dunnene er innenfor normalområdet. Synd, for det hadde jo vært en grei forklaring. Heldigvis er hodesmertene redusert, noe jeg går ut fra skyldes utstrakt bruk av massører av ulike slag på nakke og skuldermuskulatur, men synet er like galt og det er absolutt en ømhet - og av og til smerter - i høyre side av hodet.

IKke bare er jeg frikjent, jeg er også permittert. Jeg er nemlig pasient på GSR-avdelingen på Bærum sykehus, - jeg tror de første bokstavene står for geriatri og slag, så da er jeg nok kommet på min rette hylle. Jeg skal møte opp mandag morgen og forhåpentlligvis vil det lykkes å få gjennomført en MR på mandag. Ellers skal jeg vel utredes, bl.a. var de opptatt av om problemene kan være bieffekter av behandlingen jeg får i Tyskland.

Synsforstyrrelsen er faktisk litt vel anstrengende, så jeg holder meg hjemme fra juleselskap i dag. Enda godt at jeg har den lille pusen til å varme meg på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar