tirsdag 22. desember 2009

Langsomt skrider svarene frem...

I går var jeg på Bærum Sykehus og til øyelege. Øyelegen mente at jeg har hatt en latent skjeling (ja, du leste riktig) som har kommet fram i forbindelse med at jeg nå har vært redusert helsemessig. Han lurte også på om hodesmertene kunne skyldes herpes, men det vil ikke lege på Bærum riktig tro på. Hun sier at det er noe ved høyre øye som kan tyde på Horner´s (tror jeg det var) syndrom og derfor skal jeg ta CT av brystkassen i morgen. I dag tok jeg MR i nesten en time. Det var ikke det morsomste jeg har gjort, men nå er det overstått. De forskjellige legene tar de samme testene av meg for å sjekke om synsfelt og reflekser mv er i orden. De er fortsatt i orden. Det er bare øyene som er problemet nå, akkompagnert av ubehag på høyre side av hodet. Hadde jeg visst at det var så ubehagelig å skjele, skulle jeg helt sikkert vært mye snillere mot alle skjelere fra jeg ble født til i dag. Helt sikkert.

Jeg tilbringer en del timer på Bærum sykehus mens jeg venter på det ene og det andre. Fordelen med at jeg offisielt er "innlagt" er at jeg tilhører en veldig hyggelig avdeling der det er frokost når jeg kommer, frukt, kaffe og te, og til og med fiskekaker til middag fikk jeg i dag. Hyggelige folk som det går an å snakke med, også, er innlagt sammen med meg. Men nå tynnes det vel ut mot jul. Det er veldig fint å oppleve en avdeling som virker så velfungerende og vennlig. Likevel er jeg rask til å gå når jeg får lov. Derfor vet jeg ikke resultatet av MRen i dag. Det tenkte jeg kunne vente til i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar