fredag 18. juni 2010

Rapport fra Kielfergen

Det er lettere surrealistisk å sitte midt i handlegaten på Kielfergen men mennesker snakkende og surrende forbi og skulle prøve å formidle noe så privat som sykdom jo faktisk er, eller i alle fall oppleves som. Men så lenge pengene som er betalt for nettforbindelsen varer, gjør jeg et forsøk.

I går fikk jeg bare hyperthermi, dvs. regional varmebehandling, inne i Kiel, hos herr Kloss, som han faktisk heter. Dårlig navn for en lege på våre kanter, men i Tyskland går det bra. Pga tilbakefallet økte han temperaturen, eller i alle fall wattstyrken, til 160 W. Det gikk helt greit. Jeg ligger på en vannseng med en "disk" på magen som det sendes eletromagnetiske stråler gjennom. Pussig nok måtte timen min forskyves av hensyn til en annen nordmann som skulle rekke fergen, men det gjorde at jeg fikk en hyggelig prat med søsteren hans. Hun er utrolig velinformert og dessuten hyggelig, så det var både nyttig og godt.

Ellers var jeg en tur på et apotek og spurte om tilgjengeligheten av noe av det jeg har funnet på internet. Så nå sitter jeg med en flaske agurkurtfrøolje som jeg ikke husker hva skal være godt for. Haha! Jeg får lete i notatene mine hjemme. Om jeg ikke finner et clou der, auksjonerer jeg den til høystbydende!

Dagen i dag har vært travlere, først en samtale med professor Fändrich og deretter behandling hos legen Peters i Bordesholm. Blodprøvene jeg tok sist hos Fändrich ser bedre ut enn tumorutviklingen skulle tyde på, men det er visst fordi en i prøvene kan se vaksinenes påvirkning. Pussige greier, hvis de virker, kunne de gjerne stoppet tumorveksten, spør du meg.

Hos Peters fikk jeg masse vitaminer intravenøst og deretter Newcastle Decease Virus. Dette viruset skal, om jeg har forstått det rett, legge seg på kreftcellene og tiltrekke seg de riktige delene av mitt immunforsvar, som så skal gå løs på både viruset og kreftcellene. Høres bra ut! Ingen bivirkninger. Selve vaksinen er forsterket og kan gi feber igjen, men foreløpig er jeg bare surrete og ikke febril. Jeg fikk også resept på noen naturmedisin som skal hjelpe meg med bivirkninger som sår hals og slitne slimhinner.

Kiel stod på hodet med første dag av Kielerwoche og dessuten fotballkamp Tyskland-Serbia i det vi dro med fergen, så det var masse folkeliv og full fart. Fotballfeberen brant også på fergen der det var storskjerm og det danskene med et utrolig godt ord kaller "mandehørm", så Ane og jeg holdt oss på kahytten. Hun var trett og trengte litt søvn, uansett. Men da jeg snakket med folkene - mennene - i resepsjonen for å kjøpe internettforbindelse for en time siden, visste de, til min overraskelse, ikke hva resultatet var blitt.

Nå blinker de med gule og grønne lys her og det er helt åpenbart ikke meningen at jeg skal skrive mer. Fergen er tenkt for andre aktiviteter.

1 kommentar:

  1. Hei vennen.
    La inn kommentar på ditt siste innnlegg, men heldigvis kom det ikke opp, fordi det var fullt av trykkleifer. MÅ se over, jeg. Håper at formen nå er stigende, og at du ikke fikk wså store etterbølger av behandlingen i Kiel, selvom styrken var noe forøket. Kos deg i søndagssolen,
    om enn litt i skyggen med hatt. Klem Lise.

    SvarSlett