onsdag 2. juni 2010

Dagen i går var noe helt annet enn dagen i dag

Dagen i går var rolig og fin, vi spiste frokost i solen på Herføl og gikk deretter tur rundt øya før vi spiste litt igjen. Jeg var varm i huden og trett av sol da jeg kom hjem, mild og avslappet. I dag har jeg vært mesteparten av dagen på Radiumhospitalet etter å ha stått opp klokka kvart på seks, noe som ikke er min sterke side lenger. På Radium måtte jeg vente i mange timer fordi jeg hadde glemt at jeg ikke måtte spise og hadde fortært en halv kopp te og en havrekjeks eller to mellom klokka kvart over seks og klokka halv sju. Jaja, ingen andre enn meg å klandre for det, men forsinkelsene ble til slutt ganske store. Undersøkelsen ble imidlertid unnagjort og jeg fikk snakket med legen etterpå. Det sitter tumorvev, mange knuter, i bekkenet, på tarmene etc: Ikke vanskelig å forstå at du har problemer med avføringen, som hun så vennlig sa. Hun mente "området" var 7-8 cm i diameter. CT fra mars, som jeg hadde oppfattet som "greit", viste hevede lymfekjertler ved nyrene. Så her er det bare å satse på at cellegiften virker. Fredag skal jeg hjerteundersøkes og 10. juni går vi i gang med cellegift. Evaluering etter tre måneder er berammet til 24. august. Jeg har også blitt innkalt til Sykehuset Asker og Bærum hvor jeg skal ta de neste cellegiftkurene, så her går det unna.

Jeg har tittet litt i bloggen og ser at den ikke alltid har en god indre sammenheng, dvs. at det kan være vanskelig for leseren å få ordentlig oversikt. Men akkurat nå må jeg bare fortsette å skrive mine små impressjonistiske bidrag om hva som skjer. Det er litt huskelapp for meg selv og litt informasjon til dere. Kanskje jeg etterhvert kan prøve å gi litt mer overblikk over situasjonen. Jeg har en slags oversikt bakerst i hodet hele tiden, men tvinger meg til å konsentrere meg om å ta et lite skritt av gangen. Dagen i dag krever sin kvinne.

Men nå ser jeg at jeg helt glemte å skrive at jeg ble kjørt hjem fra sykehuset av Siri og hvor deilig det var å gå en tur med henne etterpå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar