mandag 31. mai 2010

I all hast

Jeg skal hive meg i bilen og kjøre til Hvaler, så dette blir en meget rask oppsummering. Ikke noe stress på Radium, men så hadde de ikke fått noen CT før i dag, heller. Fin tone med lege og sykepleier. Legen lot seg ikke lokke utpå med noen form for dommedagsprofetier, snarere tvertimot, hun ville prøve cellegift og evaluere etter tre ganger. Hun skulle ta opp spørsmålet om immunterapi i "gruppen", som hun sa, men det ville i alle fall ikke bli aktuelt før over sommeren. Om det var mulig å gi meg immunterapi etter "Compassionate Use"-regelen, var hun usikker på.

Jeg tok blodprøver, EKG og lungerøntgen i dag og skal til narkoseundersøkelse onsdag. 10. juni skal jeg få ny cellegift, en cocktail av Carboplatin og Caelyx. Virkningen av Carboplatin på hørselen skal følges opp med regelemessige kontroller hos ørelegen i Asker (det må jeg sørge for). I følge en stor studie som har sammenliknet pasientenes respons på Taxol/Carboplatin og Caelyx/Carboplatin, skal pasientene ha foretrukket sistnevnte mix pga færre bivirkninger. Til gjengjeld er bivirkningene på huden, med evt. eksem der det blir varmt og evt. press, som f.eks. føtter. Denne cellegiften skal bare taes hver fjerde uke.

Jeg stikker ut i sola, jeg. Grip dagen!

2 kommentarer:

  1. Hei igjen, og vel overstått i dag. Takk for oppsummeringen også på sms, det er fint å følge med deg, og veldig fint med gode muligheter.
    Her skal du sloss, ja!!!Håper at de tar til vettet der, og kan gi deg det du skal ha, men det er vel for lenge å vente til høsten med NK-behandlingen og den tyske terapien, så da blir det vel en båttur igjen? Uansett, du er ei praktjente, og en fighter, IKKE gi deg!!
    Klem fra tælaknatten ved Lise i sommersol.

    SvarSlett
  2. hei på en sommerdag.
    ønsker deg en riktig god bedring,
    klem fra sylvia

    SvarSlett