tirsdag 11. mai 2010

Ikkeno bilde idag

I dag har jeg klart å komme inn til fastlegen ved å sitte klar på kontoret da legekontoret åpnet kl 0830. Hun fant at det sitter "noe", sannsynligvis en svulst, som presser mot endetarmen. CRP, som var under 0 den 10. april, var plutselig på 24. CA 125 resultatene kommer. Fastlegen konfererte med dr. Valbø på Bærum sykehus, som mente det var best jeg kom rett til dr. Kærn på Radiumhospitalet. Dr. Kærn er ikke til stede denne uken og vakthavende lege ville ikke ha noe av at jeg kom direkte fra fastlegen uten først ble undersøkt på Bærum, så derfor skal jeg til Bærum i morgen. Det kan hende at de skyver fram CT, også. Og til den stakkars leseren som blir forvirret av begreper som CA 125 og CT, kan jeg si at det første er blodprøveindikatoren på kreftaktivitet i kroppen og det andre er såkalt Computer Tomography, en form for bilder av det indre av kroppen som viser kroppen i "skiver", noe som gjør det lettere å se om det er noe som ikke er normalt.

Dette er ikke akkurat gode nyheter, men fortsettelse følger likevel.

2 kommentarer:

  1. i hope you can get good, fast treatment this time from the hospital.
    my mum died yesterday after neglect in our local hospital here, but at least she spent her last 4 days in a very nice care home where i could be with her as much as i could and hold her hand....
    good luck, trine
    lots of love, jan xxxx

    SvarSlett