torsdag 20. mai 2010

Vår i Kiel og Bordesholm

Sverre og jeg har i dag vært hos den utmerkede professor og snakket om den ikke fullt så utmerkede situasjonen. Jeg er ikke en helt sikker på at jeg kan gjengi samtalen på noe som helst vis, men kan gjøre et forsøk. CDen med CTen fra Bærum viser en svulst på 4-5 cm ved endetarm/blære. Han mente at en operasjon ville forringe livskvaliteten betydelig og ikke var å anbefale, men at Radiumhospitalet sannsynligvis ville anbefale cellegift. Det tror jeg, også. Jeg skal dit 26. mai, for øvrig, ble innkalt over telefon på Kielfergen i går. Planen nå er å fortsette med vaksinasjoner, som skal forsterkes med "lipo....?" og noe annet neste gang. Jeg skal også få NVD, Newcastle Disease Virus. Hvorfor alt dette, har jeg fått forklart, men forklaringene finner ingen knagger i hodet mitt, så den intelligente leser må ha overbærenhet med pasienten.

Dessuten mente professoren at vi skulle gå videre med NK (Natural Killer) celler. Det betyr at 2-3 personer nær meg (mann, barn) må ta et "Differential-Blutbild" for å se hvem som har flest NKceller og følgelig egner seg som donor. Denne personen og jeg må så reise til Duderstadt der NKcellene skal dyrkes.

Spenningen nå knytter seg først og fremst til om Radiumhospitalet vil "overta" vaksinenen. Fändrich fortalte at Radium har vaksiner som på to punkter (HTERT og Sorvivin) er bedre enn de tyske. Ekstra ergerlig å ikke få tilgang på denne behandlingen...Jaja, vi får nå se hva som skjer framover.

Ellers har min gemal og jeg vandret rundt innsjøen i Bordesholm i vakkert vårvær. Veldig fint å være på tur med kjæresten sin.

3 kommentarer:

  1. Hei venner i vakkert vårvær.
    Kan jeg få spørre min professorvenn på Riksen hva de ulike tingene står for Trine? Føler at det nå må settes inn kraftige støt slik at Radiumen i hvertfall kan spare deg for lange og kostbare reiser, selvom det er gledelig og koselig med kjæresteturen! Her er 23 grader i kveld, lummert som bare det, men igjen, nå kommer sommeren!! Tenker masse på deg, spis alt du orker og drikk god vin!!!! Klem Lise.

    SvarSlett
  2. Vinen står jeg nok over, LIse, men ellers nyter vi livet. 23 grader her, også, men ikke lummert, heldigvis. Nå har vi akkurat spist årets asparges. Du kan fortelle hvem som helst om alt som står i bloggen, vettu.

    SvarSlett
  3. Ja, dette er jo et åpent forum, men da for dem som kjenner deg, tenkte jeg da.
    Ny asparges med musselin-saus, DEt er godt det.
    God pinse til deg og dine.
    Mange positive tanker.
    Klem Lise.

    SvarSlett