torsdag 27. mai 2010

Fra pasientlivet

I går tok jeg en tur til fastlegen som er både vennlig og positiv, men har problemer med alt som er utenom det vanlige. NDV kunne hun ikke hjelpe med, men det skyldes nok at det er veldig få som lisens til å bruke dette, ikke bare her i Norge, men også i Tyskland. Den gode professor har forklart meg at manglende lisens var årsaken til at jeg ikke fikk det av legen jeg var hos i Bordesholm, men at det nå er ordnet for neste gang. Fastlegen kunne heller ikke hjelpe med diffensialblodprøver med NKceller, det stod ikke på noen av hennes skjema. Jeg ble anbefalt å spørre på Radiumhospitalet. Derimot fikk jeg både sovetabletter (som jeg har i bakhånden, men sjelden bruker) og herpes-medisin. Jeg går ut fra at det er et poeng å holde herpesen fra utbrudd så immunforsvaret slipper å styre med det, også...Når det gjelder blodprøvene, får jeg fortsette "forskningen".

Ellers er jeg litt trett i kveld og det var jeg i går kveld, også. Men det er jo kveld, da. Forresten var vi ute med fembøringen Fem Bør i går kveld og kom hjem med vind på kinn, glade og fornøyde.

1 kommentar:

  1. Hei igjen.
    Takk for fint bilde av din Sverre på God Bør, flott at du fikk til denne turen, både på egne vegne og på Velet's. Nå tror jeg faktisk du må slå neven i bordet på Radiumen, de får skaffe til veie det som nå trengs, å dra opp og ned i eninga blir håpløst dyrt og utmattende for deg.
    Vi må ikke være så greie og snille jenter at det tar pipen fra oss. STÅ PÅ, du kan og vet så mye selv etter hvert, så du får selv være skipper på skuta "Trine"! Klem Lise.

    SvarSlett