søndag 23. mai 2010

Kvelden

I går kom vi hjem fra Kiel o om kvelden feiret vi 60-årsdagen til en venninne som jeg er veldig, veldig glad. Det var fint å være med på det. I dag har solen skint, jeg har hatt hagelyst og fått gjort en del i hagen, til og med mens lunsjgjestene fortsatt var der. Nå som det er kveld, er det ro nok til å spole litt tilbake.


Den lille innsjøen i Bordesholm er veldig idyllisk til alle døgnets tider. Klosterkirken i bakgrunnen er ikke så gammel, men vakker likevel. Også denne gangen fikk jeg jogget rundt innsjøen om morgenen før vaksine. Ettermiddagen før hadde Sverre og jeg vandret sjøen rundt og sett på fugler og forøvrig nytt roen og sommervarmen. Om kvelden tok vi også en tur ned til sjøen og da så det slik ut:


Hos legen i Bordesholm hadde de ikke hørt noe om at jeg skulle ha NVD, Newcastle Decease Virus. De hadde det i huset, men måtte få det verifisert av en av legene og de var jo på kongress. Ikke tok de telefonen, heller. Det var unektelig en kilde til frustrasjon. Jeg kjenner at det skal lite til før jeg blir litt grinete. Men vi rakk i det minste fergen hjem med god margin og hadde en praktfull tur på soldekket ut av Kielerkanalen og gjennom det danske øyhavet. Jeg hadde ingen feberreaksjon av vaksinen denne gangen, heller. Det gjør meg også litt grinete, selv om det er deilig å slippe å ligge og fryse. Jeg innbiller meg nemlig at det er et bilde på at vaksinen ikke har effekt.

Ved ankomst Oslo fikk jeg et hyggelig bilde av Dyna fyr i morgenlyset, synes jeg selv:


Vel hjemme fikk jeg gjort om på timen min på Radium, slik at jeg kommer til dr. Kærn, som jeg har prøvd å holde som "fast" lege. Hun er også informert om samarbeidet med Kiel og vet at jeg får vaksinene. Så nå har jeg en uke "fri" før jeg skal til henne neste mandag.

2 kommentarer:

  1. Hei vennen.
    Så fine bilder og maange gode opplevelser, tre dem som perler på livets tråd!! Sikkert lurt å ha samme lege, det blir så mye tidsspille og muligheter for rot, ved for mange skifter, men da går det noen dager til, ellers var det vel onsdag nå, du skulle til Radiumen.
    Vi følger deg tett i tankene, og håper å se deg her oppe til et glass juice i sola, om du går tur. Klem Lie.

    SvarSlett