tirsdag 9. november 2010

Illustrasjoner

Det er ikke lett å finne bilder som passer alltid. I dag skal det i alle fall ikke være et landskapsbilde, for her er det minusgrader kombinert med høy sjø på fjorden. Uforskammet kaldt! Selvom det hadde blitt et vakkert bilde, har jeg bestemt meg for å boykott.

I går var jeg først på gynekologisk poliklinikk på Bærum Sykehus. De hvite blodlegemene er ikke helt hva de kunne være, men det holdt til at jeg skulle få siste cellegiftbehandling i denne runden i dag. Etterpå, altså i går, kjørte jeg til Radiumhospitalet for en kort samtale med planlegging av framdriften hos min nye helt, stipendiaten, og blodprøver. Professor Kvalheim skal se på blodprøvene. Det hadde vært fint med et sterkt immunforsvar, men det kan jo ikke akkurat jeg briefe med. Jeg skal ikke ta leukoferese (undres på om jeg staver dette riktig nå) før rundt 6. desember, da jeg også skal til evaluering. Så mente hun at det ville ta et par uker før vaksinen var klar etter leukoferesen og da har vi nådd jul, såvidt jeg kan se, i alle fall nesten. Derfor reiser jeg til Tyskland for en siste vaksine der, fra mandag til onsdag i neste uke. Det anbefalte den gode professor og det var også det min magefølelse sa. - Og stipendiaten på Radiumhospitalet mente at jeg skulle la magefølelsen bestemme. Så da så.

I dag har jeg fått cellegift hos min gode venn Heidi. I dag var min medpasient en interessant og hyggelig dame, opprinnelige sveitser. Likevel sovnet jeg som et barn, og når jeg nå snart tar brødet ut av ovnen, skal jeg legge meg litt på senga igjen. Litt susete i kroppen og absolutt ikke særlig kvikk. Så har jeg ikke gått tur eller trent siden søndag, heller. Det er sannsynlig at jeg ville bli kvikkere av en tur ut, men jeg prøver med en lur først. Først lur, så tur? Jeg skal snart gi ut diktsamling, som dere skjønner av dette fantastiske rimet.

2 kommentarer:

  1. BRA di brave jente. Du gjennomført møte i Miljøk. med stil og din flotte stramme måte som hele tiden holder alt annet ute, og det like etter cellegiften. Du er ikke snau!!!!
    I tillegg pusser du opp leilighet, du verden, vi andre blir småtroll i forhold.
    Nå rimte jeg også, skal vi gi ut dikt sammen?
    Hold garden oppe!!!!!! Klem Lise i Lia.

    SvarSlett
  2. God tur til Tyskland, og så til NY!! Kos deg da,
    så samles vi i bånn når vi er hjemme igjen.
    Klem fra Lia.

    SvarSlett