tirsdag 2. november 2010

Lys i tunnelen?

Nå har jeg ringt stipendiaten på Radiumhospitalet som skal jobber med det immunterapeutiske studiet jeg tidligere har beskrevet. Hun er så imøtekommende og vennlig, og regner med at hun klarer å samle "de som samles skal" i løpet av uka og da vil de ta stilling til om jeg kan få behandling etter "compassionate use"-regelen. Jeg skal få beskjed i neste uke. I tilfelle det går i orden vil det ta noen uker for behandling i Helsetilsynet (?) for godkjenning av bruken av "compassionate use" for meg. Men akkurat det er ikke noe problem.

Jeg har vært så trett de siste dagene, så nå triller tårene.  Kan det virkelig tenkes at det ordner seg med behandling i Norge? Jeg skjønner hvor sliten jeg er av å styre med alt dette og av å reise, nå som jeg merker hvor sterk reaksjonen er på dette - nesten - positive budskapet. Kryss fingre og tær, alle gode venner som leser dette!

5 kommentarer:

  1. Dette var gode nyheter!!Håper det går din vei!Byråkrati er noe herk!!!

    Tove, Trondheim

    SvarSlett
  2. Å så glad jeg ble, du ser at det nytter, men igjen, er det norsk byråkrati som du skal bruke dine krefter på nå??? Er det noe vi rundt deg kan gjøre???? Tenk!!!!!!Kan du legge ved linken til denne bloggen?? Så blir det kanskje et menneske bak alt, og ikke bare et navn eller pasient-nummer??? Kan du ta blodprøven her,
    eller må du nedover en gang til før NY?La tårene trille du, det gjør vi andre for deg også. Lise i Lia.

    SvarSlett
  3. Kjære Trine.

    Jeg krysser alt jeg har!

    Hilsen Elisabeth i Lofoten.

    SvarSlett
  4. crossed fingers in Wales too
    xxxxxxxx

    SvarSlett
  5. HURRA, HURRA, HURRA, dette er da så bare fantastisk, og at du nå kan få den hjelpen
    med vaksnen her i Norge!!!!!!!!!
    Så får den store professor uttale seg om hypertermien, kan den også gjøres her????
    Lykke til flinke Trine, det nytter å stå på, ser du. At du er litt "sliten" nå, er vel helt naturlig, nå har du tatt eksamen, og da blir en litt tom etterpå. Klem alle oss i Lia.

    SvarSlett